20090626

Thomas Newman - Nemo Egg (main title)

..nå regner jeg med at vi alle er ferdige med å sørge over Mr. Jacksons død, og selvom man hører / ser han overalt i dag, så går det egentlig ikke innpå meg. Jeg likte han ikke, men hallo, han er jo konge.

Dette blogginnlegget blir egentlig skrevet klokka 18.12 på BodøLufthavn, men her får jeg ikke internett, så jeg publiserer det når jeg kommer hjem. 

Jess, de tre dagene på hytta gjorde ikke akkurat vondt. Det er litt hærlig å være på en plass det det er absolutt silence, og null strøm, null spirngvann. Hva har jeg gjort ? Jo, leg har lest Donald fra 80tallet, kjørt snær surfebrett med seil, bada, sola meg ( har faktisk fått skille ) , og bare sløva rundt. Jeg har også fått daglige rapporter fra min Hove-korrespondent : Guro. Hun har da hatt det helt utrolig sammen med div awzum band som du kan lese om HER ( link ) .

Jeah. Kippermocup helga, Takk til Morten og Tom Einar for at dem rydda opp teltet etter at jeg hadde dratt. TACK

Takk til guro som drøya'n for å grille.

Bildene taler vel ganske mye for seg selv. Du ser dem hvertfall. 

JA, i går da jeg og mamma skulle til Leland ( sentrum ) for å handle, så oppdaget jeg to kule raddiser som stod i grøfta, og dem var så kule at de var nesten litt for kul for Leirfjord. Dem hadde masse bagasje, også haiket dem mot Mosjøen/Nesna. Han ene duden var tynn som ei flis og hadde dreads, mens han andre hadde langt hår og rastalue. Hadde det ikke vært for at mamma er imot haikere, så hadde jeg kjørt dem helt hjem. Vedder på at dem skulle på festival, quarten kanskje ?

Planen for uka fremover ( for jeg gidder ikke å blogge hver dag, det blir så stress, så dere får heller lange innlegg noen ganger i uka ) meeen planen ja. Gjøre ingenting, drikke Katrine-Milksheik, dra til Heidi / Heidi til meg, være med på miljøtorg, høre på Bukta'09, kjøpe billetter til Døgnvill og HarryPotter, være med Peter, og chille maxxx. + litt PlayStation spillingz ofc. Peter er på hytta sammen med Marthe, som er dama til peter.. tror jeg hvertfall. Snakka med dem på telefån idag, og det var veldig kleint. VELDIG kleint, meg og smalltalken min, vi er ikke akkurat bestevenner. Men Peter kommer hvertfall hjem etter helga, og da får jeg tskjortene mine! HURRA FOR POSTORDRE ! skal også få han til å bestille noen øredobber til meg. Rettere sagt plugs og expanders, for målet mitt før ferien er over, er å ha hvertfall ett øre 8mm . eller 6mm . Dæ fåor me sjåo påo ( <-- det er en grewsom dialekt, men jeg tror jeg skal konvertere til den ) "Ej heitar andreja, og æij likjar ittsje åo æta låoff mæd sjorop påo" . Tror ikke det, nei.

Jepp. Evenes Lufthavn nå. Fremdeles uten nett, fremdeles på TextEdit. Klokka har akkurat passert 19.00 og det er en time igjen til jeg står med begge sandalbeina mine plantet godt på jorda i Tromsø. Du Leste rett, sandalbein. Har endelig funnet et par sandaler som jeg faktisk liker, og som jeg ikke ser ut som en stressa sykepleier med. Gladiator sandaler, og jeg liker dem mer og mer. jajaja, jeg vet, følger moten, men jeg liker dem virrrrkelig, og dem er laget av økologiske materialer og ikke er laget av barnearbeidere i kina, men handmade in England, noe mistenksomt, noe som bare gjør dem tusen ganger bedre. og da mener jeg tusen . ganger . bedre ! Det kommer sikkert et bilde iløpet av sommeren en gang 

På flyturen hit, som btw varte i en time, så satt jeg sammen med en grusom mann. Han var type Oslobørs-altforviktig mann, og det var ikke bare en, men to, heldigvis er det bare rader med to seter her, så jeg satt bare sammen med den ene, men på andre siden av midtgangen satt den andre. Han som satt atme meg het tydeligvis Paul, og for en idiot. Hele veien ( en time + bakkeopphold ) snakket han om finanskrisen og penger, og om hvordan alt ville ha vært bedre om han styrte landet. Så jeg sa til han "DU KAN PUTTE DE DERRE PENGEPROBLEMENE DINE LANGT OPPI ROMPA DI, JEG HAR FERIE, OG DET HAR SIKKERT DU OGSÅ" også gikk jeg. Ok, jeg sa ikke det, og uansett satt jeg innerst, så hvor skulle jeg ha gått? Men anyways, jeg ville ha sagt det om det ikke var mangel på fluktmuligheter. Heldigvis gikk han av sammen med kompizzen sin og stresskofferten, så jeg får håpe jeg slipper en slik dude resten av veien. 

Da han gikk, gikk tydeligvis hele flyet av, og jeg har hatt ti pimlige minutter HELT ALENE i flyet med flyvertinna, men nå har heldigvis folk begynt  å komme om bord. Foran meg sitter en trivelig familie som består av to bergensere, en osloenser ( er det et ord ? ), og en trønder. De snakker om hvor varmt det er her, og at det bare er 40 minutters flytid til Tromsø, men jeg mistenker at vi skal mellomlande i Harstad, gidder ( tør ) ikke spørre flyvertinna. 

På Flyplassen i bodø satt jeg ved gate19, og rett ved siden av meg stod det ca 9 menn som snakket et rart språk, og etter utseende å dømme tror jeg dem var fra India / Pakistan / Iran / Irak / Afganistan / Finland , og jeg trodde srsly dem var terrorister. Dem så seg rundt og var egentlig bare sjikkelig creepy. Heldigvis skulle ingen av dem med mitt fly, så jeg tror ikke at jeg dør i dag. 

Det ble bare et bilde. Kommer flere bilder når jeg har redigert. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

FLEREINNLEGG .

Anonym sa...

flere innlegg :O
Atle