20090121

Kvirrevirrevitt - Der Bor en Baker

Skolen i dag var kinda gøy, for det skjedde ingentingen. Bortsett fra at det lukta æckligt fra ovnen.
Så trodde vi det var konfirmasjonsundervisning. Det var det ikke, og to timers venting var plutselig uten noe nytte. Ikke at det gjorde noe, for vi hadde nok å gjøre på to timer... Så jeg gikk ned på sykehjemmet til mamma, hun jobber der. Jeg besøkte Dagmar. Hun er ei av de nusseligste damene jeg kjenner. Omg, jeg elsker henne. Når hun ler legger hun ansiktet i hendene, og når hun er alvårlig får hun nusselige rynker i panna. Jeg vil at hun skal være bestemora mi. Hun får meg egentlig til å tenke litt på farmor. Verdens hærligste menneske. Jeg savner henne.
Da jeg hadde besøk Dagmar dro jeg hjem, dusja, og dro i bdag. Jeg orker ikke bleike håret enda. Skal prøve å bli vant med sort, for ja, det var slik den mørk-brune fargen ble... Jeg synes det ser fælt ut, så planen var å bleike det, for så å farge det brunt igjen. vifårse.
OG mens vi venta på at konfirmasjonsundervisningen skulle begynne, så kjøpte vi "smurf", og da vi satt i garderoben, kom det kretsunger som skulle ha svømming. Også stod det noen smågutter utenfor døra, også kastet jeg ut en knapp, også kastet de den inn igjen, og ble det krig, men så oppdaga læreren deres det, og de måtte stille seg bakerst i en kø.
Når man sover tenker man mye. Det er litt koshelig egentlig. Det syns hvertfall jeg. Ikkesant, man spiser knekkebrød og drikker Twinnings med melk. Så pusser man tennene. Så slår man på radion. Så legger man seg. Også tenker man. Det der üüüber-Snüüüber koselig. Jeg har et deilieg blått sengetøy fra Åhlens og tre puter, for det må man ha. utenfor vinduet mitt er månen, og på radion er det "Urørt". Da tenker jeg. Jeg tenker på alt. Men mest på sånne ting som man ikke kommer på når det er lyst og man er fullt påkledd. Sånne ting er foreksempel hva jeg skal bruke pengene mine på. Hva jeg skal gjøre i sommer. Hvem som er kul. Hvordan jeg vil designe huset mitt. Hva jeg skal ta bilde av. Hvilke filmer som er must. Hvordan jeg skal ha håret / sminken. Hva jeg skal jobbe som. Hvilke etniske folkegrupper som kule. 'kkesant, sånt tenker man ikke på når man gjør andre ting.
Btw, så er jeg nå ferdig med "Sex and the City" skoeska. Skuffende slutt, men jeg har enda ikke sett filmen. Men det var kinda opplagt at Carrie skulle ende opp med Big. Eller Aiden, men lite sansynlig siden Aiden har barn. Skal sende en klage-mail til HBO som har forårsaket denne tragedien.
BILDENE
1] Smurfeeska. Lite gjennomtenkt . Jeg lo lenge .
2] Knappen. Krigsknappen .
3] Fargetusjer .

Ingen kommentarer: