20080914

I dag fant jeg en kassett som jeg, Josephine og Cecilie tok opp for 4 år siden. Vi planla å starte radio, guhd så mye skoy! Filmanmeldelser, Musikk, Intervju, Kjendiser, osv. Den skal spares og spilles når vi er gamle og grå.
Ellers har jeg sett gjennom alle bildene mine, jeg har virkelig kjeda meg-.-
Om to uker drar jeg (forhåpentligvis) til Trondheim med Guro og Bente. Vi skal bo hos snurrebart-pappaen til Guro ^^
Siden jeg ikke har noe annet å skrive om, og jeg ikke vil miste besøkende,( jeg har ca 3 besøkende hver dag ), så kan jeg skrive litt om livet mitt.
Andrea 4 år: Da jeg var 4 år bodde jeg på en liten plass som heter Hatteng. Der var det
samvirkelag, kirke og skole. Jeg gikk i barnehage hos ei engelsk dame som heter noe på K.
Andrea 6 år: Jeg begynte på skolen og fikk ei venninne som het Heidi. Vi pleide å leke under en presenning, og vi dannet en klubb som het "ulveklubben". For å bli medlem i den måtte man enten spy tre ganger på rad, eller ta i en ekkel ting som var inni et tre vi hadde funnet. Vi fikk ingen medlemmer, men vi greide oss.
Andrea 7 år: Sommeren jeg fylte 7 år fikk jeg vite at Mamma og Pappa ikke var glad i hverandrelenger, noe jeg ikke kunne forstå, men sånn var det. Så pappa flyttet fra oss til Tromsø ( ca 1 time unna der vi bodde), dit dro jeg og Peter hver helg. Da jeg skulle begynne i 2.klassen ble mamma kjent med en mann som het Jan. Jan hadde en sønn som var 6 år gamlere enn meg, og en datter som var 10 år gamlere enn meg. Mamma ble glad i Jan og de bestemte seg for å flytte sammen. Da flyttet vi sørover til en plass som heter Stokmarknes.
Mens dette skjedde var jo jeg og Peter ofte hos pappa. Pappa fortalte oss at han var blidd glad i ei dame som het Katrine. Jeg ringte henne og hun kom på besøk. Hun ble forbildet mitt, og er det kanksje fortsatt.
Andrea 9 år: Etter å ha flyttet rundt på stokmarknes i to år slo vi oss ned i Kløverveien. En dag jeg var alene hjemme fikk mamma ei meldig på telefonen sin som hun hadde glemt hjemme. Nysgerrig som jeg var snek jeg på den, og fant ei melding fra en mann som ikke var Jan. Jeg tenkte ikke over det og det ble glemt. En ettermiddag senere den uka, etter at jeg hadde kommet hjem fra fotballtrening, drog Peter meg inn på rommet sitt. Han sa at mamma hadde sittet opp hver natt i tre uker og snakket i telefonen. Vi ble mistenksomme og spurte mamma. Vi hadde rett, mamma og Jan var ikke glade i hverandre lenger.
Andrea 10 år: Så hadde vi mistet to stesøsken og en koselig mann med ølmage. Vi flyttet til et rødt hus på Børøya, men skiftet ikke skole.
Noe som var bra med å bo på Børøya i det røde huset, var at vi bare bodde noen hundre meter fra Farmor. Farmor betydde a l t for meg. jeg var der hver eneste dag. Pappa og Katrine brukte selvfølgelig og å være hos Farmor ofte. En gang sa pappa at han hadde noe spennende å fortelle meg: Katrine var gravid ! I April fikk de en gutt, han ble kalt Ulrik.
Mannen mamma hadde blidd glad i het Magne. Han bodde på en gård sør i norland. skeptisk. Han var på besøk en gang i måneden.
Andrea 11 år: En dag spurte mamma meg om jeg ville flytte til Magne. Da ble jeg sur. Men vi flyttet alikevel. Peter ble ikke med, han flyttet til Pappa og Katrine.
Andrea 12 år: Ny skole, Nye venner, Nytt hus. Plutselig bodde vi i Leirfjord. En knøttliten plass nord for Mosjøen.
Andrea 14 år: Livet mitt nå til dags er kjedelig. Jeg går på skolen. jeg kommer hjem. jeg spiller gitar. jeg sitter på dataen. jeg ser en film. jeg legger meg. Givende, ikkesant?

Ingen kommentarer: